top of page
Kauneusalan markkinointi Markkinointivalmentaja Emma Laaksonen
  • Writer's pictureMarkkinointivalmentaja Emma Laaksonen

Kysymyksiä&Vastauksia: Miten yrityksen imago luodaan?


Missä markkinointiin liittyvässä asiassa sinä kaipaat apua?

“Yrityksen imagon luominen. (Opiskelen parhaillaan kosmetologiksi)”

-Sirpa


Yrityksen imago ei ole mikään helppo juttu. Vaikean siitä tekee sen, että yrittäjä ei voi sitä kokonaan hallita, sillä osa siitä syntyy asiakkaan ja potentiaalisen asiakkaan mielessä. Osa imagosta on brändi, eli se minkälaiseksi ja minkä näköiseksi sinä rakennat yrityksesi. Mutta osa siitä, ja todella tärkeä osa siitä, on sitä, miten asiakkaat näkevät sinut. Eli yrityksesi maine tai mielipide ja (ennakko)käsitys yrityksestäsi.


Oletan nyt, että kaipaat vinkkejä siihen, miten rakennat yrityksellesi imagon sitä perustaessasi. Tässä siis lista asioista, joita voit lähteä pohtimaan.


Mistä asioista olet itse tekijänä kiinnostunut? Missä asioissa haluat erityisesti olla apuna? Missä olet parhaimmillasi?

Valitse 3-5 teemaa/asiakkaan ongelmaa/palvelua tms, jotka tuntuvat sinusta itsestäsi kuvastavan sinua parhaiten tekijänä.


Mitä tavoitteita tai haaveita sinulla on yrityksesi suhteen? Missä haluaisit olla parin vuoden päästä? Entä 10 vuoden päästä?


Millä sanoilla toivoisit yritystäsi kuvailtavan?

Listaa itsellesi muutama adjektiivi, jotka haluat liitettävän yritykseesi. Jos mieleesi tulee useampia, valitse niistä 3-4 tärkeintä


Mitä arvoja tai periaatteita sinulla on yritykseesi liittyen? Mitkä arvot ja periaatteet ohjaavat yrityksesi toimintaa?

Haluatko käyttää vain vegaanisia tuotteita? Tai onko jokin palvelu, jota et halua tehdä syystä tai toisesta? Määritä itsellesi ns. rajat toiminnalle, niin sinun on helpompi kertoa siitä myös ulospäin.


Kun ajattelet yritystäsi (edellisten perusteella), minkälaisia visuaalisia ideoita sinulle tulee mieleen? Mitkä visuaaliset elementit kuvaisivat parhaiten edellä pohtimiasi juttuja?

Kerää itsellesi Pinterest -taulu, leikkele lehdistä värejä ja kuvia tai etsi netistä ideoita muiden hoitoloiden kuvista.


Tavoitteena on se, että muodostat itsellesi kuvan siitä, minkälainen yrityksesi on. Jos se helpottaa voit ajatella yritystäsi myös ihmisenä, jolla on omat persoonansa, omat tavoitteensa, intohimonsa ja myös ulkonäkönsä.


Pohdintojesi avulla lähde miettimään myös yrityksesi sisältöä ja markkinointikanavia. Saat pohdinnoistasi paitsi sisältöideoita myös apua visuaaliseen puoleen. Tavoitteiden avulla voit toimia tavoilla, jotka tukevat tavoitteidesi saavuttamista.


MUISTA! Lähde liikkeelle sieltä missä olet. Sinun ei tarvitse saada tästä valmista, kunhan pääset vain liikkeelle.


125 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki

Kesäkuussa puhutaan erottautumisesta! Tärkeä ja mielenkiintoinen aihe siis! Sain pari kysymystä erottautumiseen liittyen ja niihin vastaan alla olevassa videossa. Videossa puhun näistä asioista: Mikä

OTA AVUKSESI NÄMÄ
karsten-winegeart-60GsdOMRFGc-unsplash.jpg

Näin käytät Instagramia tehokkaasti 15 minuuttia päivässä

Tässä oppaassa näytän sinulle tehokkaan rutiinin Instagramiin. Rutiinia on helppo seurata ja ylläpitää. 

3 strategiaa SUMMER EDITION.jpg

3 strategiaa uusien asiakkaiden hankintaan -verkkovalmennus

Tämä suosittu valmennus opit helppoja, mutta tehokkaita keinoja asiakashankintaasi! 

Valmennuksessa opit 3 strategiaa, joita voit käyttää erikseen tai yhdessä

KAUNEUSALAN MARKKINOINTI

&

Inspiraatiota  

ideoita

sisältöösi vuoden

jokaisena päivänä

 

Mukanasi:

Nimetön suunn.malli-2.png
bottom of page