• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku

Sivuni käyttää evästeitä. Käyttämällä sivujani hyväksyt evästeet. Lue lisää tietojesi keräämisestä täältä

Vinkkejä markkinoinnin aikatauluttamiseen

 

Markkinoinnin aikatauluttaminen on usein haastavaa kun kalenterin toivoisi täyttyvän enemmin asiakkaista kuin taustatöistä. Markkinointia täytyisi kuitenkin muistaa tehdä, joten mietitäänpä hetki, miten sen saisi osaksi omaa työpäivää.

 

Tässä muutama vaihtoehto:

 

Opettele tekemään spontaania markkinointia

Päivässäsi on varmasti useita hetkiä, jotka sopisivat suoraan someen. Asiakkaan lopputuloskuvat ovat ehkä se selkein, mutta voit tehdä päivityksiä useista eri aiheista päivän varrelta. Eikä niitä päivityksiä tarvitse olla kuin yksi tai kaksi päivän varrelta. Tässä ideoita siitä, mitä spontaani päivityksesi voi olla:

  • Hyvän päivän toivotus

  • Asiakkaan lopputulos tai ennen&jälkeen -kuvat

  • Yllättävä tapahtuma liikkeessäsi

  • Jokin vaihe hoidostasi lyhyenä videona. Tietysti asiakkaan luvalla ja mieluiten niin, että asiakkaan kasvoja ei näy. 

  • Kuva hoitotilasta tai -tuolista, jonka olet laittanut kuntoon seuraavaa asiakasta varten. Muista, että voit luoda tunnelmaa kynttilöillä, vilteillä ja sisustusesineillä

  • Käsittele jokin aihe palveluusi liittyen, joka on juuri noussut esille asiakkaan kanssa. Se voi olla asiakkaan kysymys, ongelma tai vaikkapa ratkaisu/vinkki. Mutta pidä se lyhyenä, voit aina kirjoittaa toisena aikana pidemmin blogiin. 

 

Keskity itsellesi sopiviin sisältötyyppeihin

Usein markkinointi tuntuu vaikealta, koska olettaa sen olevan jotain mistä itse ei niin välitä. No, markkinointi voi olla juuri sellaista kun itse haluat. Jos tykkäät jakaa kuvia, jaa kuvia. Jos olet enemmän kirjoittaja- tai videotyyppi, käytä niitä. Voit hyvin keskittyä niihin sisältötyyppeihin, jotka sinulle itsellesi sopii mukavilta ja luontevilta. 

 

Luultavasti näin saat myös nopeammin ja helpommin markkinointisi hoidettua, joten siitä ei tarvitse niin paljoa enää stressata. Jos sinusta tuntuu myös siltä, että markkinointikanavia on hirveä määrä ja siten hirveästi myös päivitettävää, karsi myös markkinointikanavia. Ei sinun tarvitse olla kaikissa. Kunhan saat asiakkaasi kiinni. 

 

Tee kerralla enemmän

Jos huomaat, että sinulla on päivässä esimerkiksi tunnin tauko, käytä se viisaasti. (En tarkoita, että uhraat ruokataukosi markkinoinnille, vaan tarkoitan niitä yllättäviä tyhjiä välejä, joita tulee viikon aikana). Käytä vapaa aika markkinoinnin ideointiin, kirjoittamiseen tai ajastamiseen. Parhaiten itselläni ainakin toimii se, että keskityn yhteen, esimerkiksi ideoimiseen, ja teen kerralla niin paljon kuin ehdin. Sitten seuraavan vapaan ajan voit käyttää vaikkapa kirjoittamiseen tai julkaisujen ajastamiseen. 

 

Aikatauluta

Tämä on ehkä se vaikein vaihtoehto: Aikatauluta markkinoinnille aikaa ja pidä siitä ajasta kiinni! Tässä ei oikein kukaan muu osaa olla avuksi kuin sinä itse. Markkinointi ei hoidu itsestään, joten varaa se aika ja hoida tehtäväsi silloin. 

 

Jos huomaat, että varaamasi aika jää aina muiden jalkoihin, mieti sopivampaa aikaa itsellesi. Jos työpäivästä ajan ottaminen tuntuu hankalalta, käytä siihen vaikka 30min aamulla ennen asiakkaan tuloa tai asiakkaiden jälkeen illalla. Tai käy yksin kahvilla paperin ja kynän kanssa ja kirjoittele ideoita tai päivityksiä ylös. Mikä tahansa sopii sinulle. Älä tuomitse itseäsi epäonnistumaan valitsemalla epärealistisia aikoja markkinoinnin tekemiseen. 

 

Kerro alla, jääkö markkinointi sinulla helposti muun jalkoihin? Tai oletko itse saanut markkinoinnin aikataulutettua sopivalla tavalla? Jaa omat vinkkisi!

 

Please reload

VIIMEISIMMÄT:

Please reload