• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku

Sivuni käyttää evästeitä. Käyttämällä sivujani hyväksyt evästeet. Lue lisää tietojesi keräämisestä täältä

Kannusta nykyiset asiakkaat someen

 

Nykyiset asiakkaat ovat hyviä seuraajia somessasi, koska he ovat todennäköisempiä kommentoijia, jakajia ja reagoijia. Heiltä saat myös mitä luultavimmin palautetta sivuillesi. 

 

Usein kuitenkin harva asiakas on somessa seuraaja, vaikka se oudolta kuulostaakin. Asiakkaat ovat ehkä löytäneet sinut jotain muuta kautta tai eivät vain ole tykänneet tai seuranneet sivuasi epähuomiossa. Kun asiakas on tehnyt päätöksen ajan varaamisesta, somen seuraaminen ei enää tunnu niin tärkeältä tehtävältä. Mutta asiakkaat kannattaa ehdottomasti houkutella someen, jotta saat nuo edellä mainitut hyödyt käyttöösi. 

 

Lisää sometilisi kaikkiin materiaaleihin

Varmista, että sometilisi ovat kaikissa materiaaleissa, jota jaat ulos asiakkaille: käyntikorteissa, kanta-asiakaskorteissa (esim. leimakortit), flyerit, esitteet ja hoito-ohjeet. Muista myös tilan salliessa laittaa aina asiakkaalle toimintaohje: "Tykkää meistä somessa!", "Seuraa meitä Instagramissa" tai "Vinkkejä ja kuvia Facebook -sivuiltamme!". 

 

"Seuraatko meitä jo somessa?"

Ota itsellesi pieni myyntipuhde ja kysy jokaiselta viikon tai kuukauden asiakkaaltasi, että seuraako hän sinua tai yritystäsi somessa. Kysy sitä vaikka asiakkaan maksaessa ja kerro mitä somessa on ja miksi asiakkaan kannattaisi seurata. Tietysti sitä seurattavaa pitäisi sitten ollakin: vinkkejä, linkkejä blogiin, etuja tai tarjouksia tai tutoriaaleja. 

 

Tee somesta löytäminen helpoksi asiakkaalle

Tiesithän, että Facebookissa ja Instagramissa sivullasi on oma @ -alkuinen tunnus, jolla yrityksesi löytyy? Facebookissa saat määritettyä käyttäjätunnuksesi itse, jolloin sivusi löytyy haluamallasi @ -tunnuksella ja nettiosoitteella www.facebook.com/@haluamasinimi. Instagramissa saat itse valita käyttäjänimesi, jolloin sinut löytää @valitsemasinimi -tunnuksella. Sen sijaan, että sinun tarvitsisi kertoa asiakkaalle koko nettisivun osoite, voit kertoa: "Meidät löydät Facebookista: @käyttäjätunnus" Tai "Seuraa meitä Instagramissa: @käyttäjätunnus". Käyttäjätunnus jää helpommin mieleen kuin pitkä nettisivulitania. 

 

Kannusta asiakasta etsimään sinut somesta

Kaikkien materiaalien lisäksi sinun kannattaa laittaa myös hoitolaasi näkyville sometilisi ja kannustaa seuraamiseen/tykkäämiseen. Laita tiskillesi kehoitus seuraamisesta ja lisää @käyttäjätunnuksesi. Tein sinulle käyttöön valmiita pohjia, joihin voit lisätä vain omat käyttäjätunnuksesi. Voit toki poimia myös vain idean itsellesi ja tehdä oman version. Käy Facebookista poimimassa itsellesi sopiva ja kerro mikä niistä on sinun suosikkisi!

Please reload

VIIMEISIMMÄT:

Please reload