• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku

Sivuni käyttää evästeitä. Käyttämällä sivujani hyväksyt evästeet. Lue lisää tietojesi keräämisestä täältä

Kuinka paljon markkinointia on tarpeeksi?

Markkinoinnin tärkeys yrityksellesi on varmasti melko selvä asia. Mutta kuinka paljon markkinointia on tarpeeksi? Kuinka usein pitäisi missäkin markkinointikanavassa julkaista ja millä aikaväleillä?

 

Näihinkään kysymyksiin ei valitettavasti löydy yksiselitteistä vastausta, mutta voin kuitenkin auttaa sinua löytämään vastauksen omalta osaltasi. Markkinointikerrat ja -välit voit määritellä seuraavien näkökulmien kautta. Vastaus löytyy jostain näiden eri näkökulmien välisestä tasapainosta. Pohdi siis eri vaihtoehtoja löytääksesi yrityksellesi oikean markkinointimäärän. 

 

Tavoitteet

Mieti, mitä tavoitteita sinulla on ja täsmää markkinointikertojasi niihin. Jos vaikkapa haluat saada blogiisi enemmän lukijoita, sinun täytyy silloin panostaa siihen, että blogissa on tarpeeksi mielenkiintoista luettavaa. Mieti siis tavoitteitasi läpi ja mieti, mitä sinun täytyy tehdä niiden täyttymiseksi. Jokaisella markkinointikanavalla on oma tavoitteensa, joten käy jokainen niistä läpi. Voit myös määrittää tavoitteen esimerkiksi seuraavaksi 6 kuukaudeksi ja miettiä markkinointimääriäsi sen kautta. 

 

Mainosten määrä

Usein somemarkkinoinnissa puhutaan hyödyllisen ja myynnillisen sisällön 20/80 suhteesta. Tämä pätee oikeastaan kaikkeen markkinointiin, myös esimerkiksi sähköpostimarkkinointiin. Suhde tarkoittaa sitä, että jos laitat someen yhden mainoksen viikossa, sivuilla täytyy olla 4-5 päivitystä ilman myyntiä, ts. hyödyllistä sisältöä. Jos siis haluat laittaa mainoksia kuukaudessa 4 kappaletta, sinun täytyy niitä "vastaan" luoda 16-20 hyödyllistä päivitystä. Mieti, siis mikä on mainostesi määrä ja tarve, ja luo muuta sisältöä sen mukaan. 

 

Oma aika

Jonkun täytyy tietysti myös tehdä päivitykset. Se tarkoittaa sitä, että markkinointimäärien pitää sopia sinun aikatauluihisi. Mieti, kuinka paljon sinulla on laittaa aikaa markkinointiin vaikkapa kuukaudessa ja mieti, miten se vaikuttaa markkinointimääriisi. Mieti, mitä kaikkea sinun pitää tehdä markkinoinnin aloittamisesta sen viimeistelyyn ja hahmottele, kuinka paljon tarvitset aikaa kaiken hoitamiseen. 

 

Parhaiten löydät vastauksen kun löydät ensin vastauksen kaikkiin näihin näkökulmiin erikseen. Sen jälkeen lähdet tasapainottelemaan ja etsimään oikeaa määrää yrityksellesi. Muista, että mitään sinun ei tarvitse päättää lopullisesti. Aina kun koet, että markkinointiin ei ole aikaa tai joudut kiirehtimään tekemisiäsi, käy läpi uudestaan nämä näkökulmat ja hahmottele aikataulusi ja markkinointimääräsi

uudelleen. 

Please reload

VIIMEISIMMÄT:

Please reload