• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku

Sivuni käyttää evästeitä. Käyttämällä sivujani hyväksyt evästeet. Lue lisää tietojesi keräämisestä täältä

Myyntituotteiden valinta ja myynti

Tuotteiden myyminen on usein osa kauneusalan yrittäjän arkea vaikka se ei olekaan se mitä pääasiassa asiakkaille tarjotaan. Tuotteiden myyminen voi tuoda kuitenkin tarvittavaa lisätuloa ja vahvistaa aikaansaamiasi tuloksia. Mitä sinun pitäisi sitten ottaa huomioon tuotteiden valinnassa ja myynnissä? 

 

Valitse tuotteet oikeilla perusteilla

 

Mitä asiakkaasi tarvitsee?

Mieti asiakkaasi kokemia haasteita ja ongelmia ja valitse tuotteitasi sen mukaan. Käy läpi nykyisiä asiakkaitasi ja mieti, mitkä ongelmat toistuvat heillä. Mitkä tuotteet auttaisivat palveluidesi lisäksi heidän ongelmissaan? Muista, että asiakas ei osta palveluita tai tuotteita, jos niistä ei ole mitään hyötyä heille. Tuotteen pitää siis ratkaista jokin selkeä ongelma kohderyhmälläsi. 

 

Mikä sopii omaan yritykseesi ja brändiisi? 

Mieti, mitä yrityksesi edustaa. Mikä on "oma juttusi"? Valitse sellaisia tuotteita, jotka korostavat oikeita ja haluamasi asioita yrityksestäsi. Onko visiosi olla akneihon hoidon edelläkävijä tai mielettömien kulmapigmentointien hallitsija? Panosta ensisijaisesti niihin tuotteisiin, jotka kertovat oikeaa tarinaa yrityksestäsi. Ota huomioon myös tuotteen ulkonäkö valinnassasi. Onko tuote laadukkaan näköinen, sopiiko värit omaan brändiisi ja minkälaisia markkinointimateriaaleja saat tuotteiden mukana?

 

Miten tuotteet linkittyvät palveluihisi?

Samalla tavalla kuin tuotteiden pitää sopia yritykseesi ja brändiisi, niiden tulee sopia myös palveluihisi. Älä osta erilaisia ja monenlaisia tuotteita sikin sokin, vaan mieti, miten ne linkittyvät palveluihisi. Mikä tuote sopisi saumattomasti palveluusi ja olisi asiakkaalle helppo lisäosto? Tuotteen ja palvelun pitää luoda kokonaisuus, joka toimii yhdessä asiakkaan ongelman ratkaisemiseksi. Tämä helpottaa myös tuotteiden myymistä. 

 

Kalliit tuotteet vs. edulliset tuotteet 

On selvää, että kaikki tuotteet eivät ole samanhintaisia eikä myöskään asiakkaan mielestä yhtä kiinnostavia. Kokoa myyntituotteesi sekoituksesta ns. helposti ostettavia tuotteita ja enemmän pohdintaa vaativista tuotteista. Useimmiten hinta määrittää sen, onko tuote helposti ostettava vai ei, mutta merkitystä on myös edellä mainitulla asiakkaan tarpeella ja ongelmien ratkaisemisella. Esimerkiksi kynsiviila, ripsien puhdistusaine tai joku muu selkeästi hyötyä tarjoava, melko edullinen tuote on helppo ostaa jo ensimmäisillä kerroilla. Voit miettiä palvelullesi yhden helposti ostettavan ja yhden hieman enemmän pohdiskelua vaativan tuotteen. Jokaiseen palveluun ei tarvitse tuotetta miettiä, tai voit yhdistää tuotteita useampaan palveluun. 

 

 

Seiso tuotteidesi takana

Tuotteita, joihin itse uskot, on helppo myydä. Kokeile tuotteita tai kerää asiakkailtasi käyttökokemuksia, jotka vahvistavat uskoasi tuotteisiisi ja, joita voit käyttää markkinoinnissa ja myymisessä. Älä myöskään myy tuotetta, joka ei oikeasti mielestäsi sovi asiakkaalle. Se ei vie sinua pitkälle. Tarjoa asiakkaalle tuote, joka oikeasti auttaa häntä. 

 

Kysy rohkeasti!

Jotta saat enemmän myyntejä tuotteistasi, sinun täytyy olla aktiivinen. Et voi jäädä odottelemaan asiakkaan kysyvän tai ostavan tuotteita ilman "kannustusta". Kerro asiakkaalle tuotteista, joita käytät palveluidesi aikana ja myyt hoitolassasi. Keskity hyötyyn ja niihin tuotteisiin, jotka ratkaisevat juuri sen asiakkaan ongelman.

 

Mieti, minkälainen "myyntilause" sopii sinulle itsellesi. Hoidon jälkeen voit kysyä yksinkertaisesti asiakkaalta: "Onko sinulla tarvetta tuotteille?". Muuta et välttämättä tarvitse. Voit kysyä asiasta millä tavalla vain, kunhan kysyt. 

 

On myös hyvä olla testereitä hieman kalliimmista tuotteista, joita voit antaa asiakkaille kokeiltavaksi. Ehkä asiakas on seuraavalla kerralla hieman myöntyväisempi ostamaan kokeiltuaan tuotteita. 

 

Panosta asetteluun

Mieti, miten saisit tuotteesi parhaiten esille. Älä vain nosta niitä hyllyyn ja tyydy siihen. Mieti tuotteiden asettelua, värejä ja oheisesineitä, kuten kuvia ja koriste-esineitä. Varsinkin, jos tuotteissasi on jotain kauteen tai vuodenaikaan sopivia tuotteita, luo tarina tuotteidesi ympärille. 

Please reload

VIIMEISIMMÄT:

Please reload