• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku

Sivuni käyttää evästeitä. Käyttämällä sivujani hyväksyt evästeet. Lue lisää tietojesi keräämisestä täältä

Vinkkejä Facebookiin

 

Keräsin kokoon muutamia vinkkejä, joiden avulla voit käyttää Facebookia tehokkaammin hyödyksi markkinoinnissasi. Kommentoi alle, oletko käyttänyt näitä jo? Voit myös esittää lisäkysymyksiä aiheisiin liittyen. 

 

1. Ajastustoiminnot

Yksi helpottavimpia piirteitä Facebookissa on ajastustoiminta. Sillä voit ajastaa päivityksesi haluamallesi päivälle ja ajalle, ja siten säästää aikaa päivittäisistä tehtävistä. Ajastusta kannattaa käyttää esimerkiksi sellaisissa päivityksissä, jotka eivät ole niin "aikaherkkiä". Esimerkiksi voit etsiä valmiiksi omasta mielestäsi sopivia lausahduksia tai mietelauseita ja ajastaa niitä vaikka kuinka pitkälle. Yksi päivitys vähemmän hoidettavaa päivän aikana!

 

Lisäksi ajastustoimintaa kannattaa käyttää myynnillisten päivitysten siivoamiseksi yrityksen uutisvirrasta. Ajastustoiminnossa on mahdollisuus myös ajastaa se, koska päivitys häviää uutisvirrasta. Jos tarjouksesi on voimassa esimerkiksi kuun loppuun asti, voit ajastaa mainoksesi katoamaan silloin. Näin putsaat uutisvirtaasi automaattisesti ja pidät hyödyllisen sisältösi paremmin näkyvissä. 

 

Ajastustoiminnon löydät julkaisusta "Julkaise" -napin vierestä olevasta nuolesta (1.kuva) tai Share Now (2.kuva) kohdasta.

Päivityksen näkymisen saat loppumaan klikkaamalla Jakeluaikataulun kohtaa "Lopeta uutisjakelu" ja lisäämällä haluamasi päivämäärän. 

 

 

2. Käytä kansikuva hyödyksesi markkinoinnissa

Kansikuvaan saa liitettyä kuvan, tehtyä slideshown tai laitettua videon pyörimään. Älä tyydy siis pelkkään hienoon kuvaan kansikuvana vaan käytä se hyödyksi tehostamaan markkinointiasi. 

 

Kansikuvassa voit mainostaa tarjoustasi, kertoa uudesta tuotteesta, mainostaa blogitekstiä tai esitellä hoitolaasi videon avulla. 

 

Tässä videossa näytän sinulle, miten luot kansikuvaasi slideshown. Videon lisääminen toimii samalla periaatteella

3. Huomion kiinnittäminen

Muista lisätä päivityksiisi aina jotain, mikä kiinnittää asiakkaan huomion. Pelkkä tekstipäivitys hukkuu helposti asiakkaan uutisvirtaan, eikä tuo niitä tuloksia, joita haluaisit. 

 

Helpoin tapa huomion kiinnittämiseen on kuva tai linkki. Valitse kuvaksi aina päivitykseen ja yritykseesi sopiva kuva. Varmista, että kuva on hyvälaatuinen ja tarkka. Ota omat kuvasi tai hyödynnä netin kuvapankit. 

 

Alla olevassa videossa kerron sinulle, miten valitset mainokseesi sopivan kuvan, samat "säännöt" pätevät myös päivityksiin. 

4. Perusta Facebook -ryhmä

Yrityssivun kautta näkyminen asiakkaille on nykyään melko haastavaa. Ei toki mahdotonta, mutta vaikeampaa. Perustamalla Facebook -ryhmän ja keräämällä sinne asiakkaitasi, voit saada paremmin päivityksesi näkymään. 

 

Onko sinulla jokin aihe, jossa voisit asiakkaitasi opastaa? Esimerkiksi ihon kotihoidossa, pikakampausten tekemisessä kotona tai jossain muussa omaan ydinosaamiseesi liittyvässä aiheessa. Voit käyttää ryhmää myös blogisi jakamiseen. Ryhmän avulla luot lisäarvoa asiakkaallesi ja saada myös yrityksesi päivitykset paremmin näkyville.

 

 

Please reload

VIIMEISIMMÄT:

Please reload