• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku

Sivuni käyttää evästeitä. Käyttämällä sivujani hyväksyt evästeet. Lue lisää tietojesi keräämisestä täältä

Markkinointia kiireessä

 

Kun aika markkinointiin on kortilla, täytyy olla hieman ovela oman ajankäyttönsä kanssa. Kokeile näitä vinkkejäni tai jotain niistä markkinointisi tehostamiseen. 

 

Pidä korvasi auki

Asiakkaat ovat paras tiedonlähteesi siitä, mitä sisältöä voisit luoda. Kuuntele, mitä asiakkaasi puhuu palvelusi aikana ja kysele kysymyksiä. Mitä ongelmia hänellä on palveluusi liittyen? Miltä viime kerran jälkeen tuntui ja mitä vaikutuksia hän huomasi? Mitä kysymyksiä hänellä on palveluusi liittyen? Asiakkaasi puheista voit päätellä, mitkä asiat kiinnostavat häntä ja, mitkä asiat mietityttävät. Saat myös tärkeää tietoa siitä, miten asiakas puhuu palveluistasi, sillä tapa saattaa erota omastasi merkittävästi. 

 

Helpota omaa tekemistäsi

Varmista, että et aja itseäsi nurkkaan markkinointi-tavoitteillasi. Onko sinulla nettisivuilla "ajankohtaista" tai "tarjoukset" -sivu? Se tarkoittaa myös sitä, että sinun pitää päivittää sitä. Mieti voisitko siirtää tarjoukset facebookiin ja lisätä sivun sijaan nettisivuille Facebook -virtasi näkyviin? Näin sinun ei tarvitse päivittää useampaa markkinointikanavaa tai huolehtia sivun ajantasaisuudesta. Tai oletko liian monessa markkinointikanavassa kerrallaan. Keskity vain pariin tärkeimpään kanavaan. (Ks. seuraava)

 

Keskity

Jos sinulla on useampia markkinointikanavia, sinulla on myös aika paljon päivitettävää. Valitse 2-3 tärkeintä kanavaa ja keskity niihin. Ei sinun tarvitse olla kaikissa. Mistä saat asiakkaasi helposti kiinni? Mikä toimii parhaiten asiakkaidesi kanssa? Valitse ne markkinointiisi ja keskity niihin! 

 

Hyödynnä sisältösi tehokkaasti

Voit miettiä myös sisällön keskittämistä. Jaottele uudet sisällöt eri markkinointikanaviin: nettisivuilla voit jakaa blogitekstejä, Facebookissa tarjouksia ja kuvia asiakkaille tekemistäsi töistä ja Instagramissa päivän tapahtumia ja spontaaneja päivityksiä. Jokaisen kanavan oman sisällön lisäksi, voit jakaa silloin tällöin toisen kanavan sisältöä ja siten käyttää sisältöä monipuolisemmin. Näitä sisältöjä sinun ei tarvitse luoda jatkuvasti samaan aikaan, vaan voit kirjoittaa yhden blogitekstin kuukaudessa, jonka jaat eri kanavissa eri aikoina tai ottaa kerran viikossa kuvan tekemästäsi lopputuloksesta ja jakaa sen eri aikoina eri kanavissa. Näin asiakas löytää eri kanavistasi jatkuvasti muuttuvaa, uutta ja erilaista sisältöä. 

 

Ota aikaa

Joskus sitä aikaa on vain otettavaa markkinoinnille. Vaikka markkinointi onnistuu 15 min pätkissä päivän lomassa, välillä on hyvä ottaa oma aikansa sille, että miettii mitä tekee. Esimerkiksi uuden ideointi tarvitsee usein vähän rauhallisemman hetken. Mieti tulevia kuukausia ja ideoi. Listaa ideasi ylös ja laitan lista talteen. Näin ideasi ovat käytettävissäsi kiireen keskellä eikä ideoimiseen tarvitse käyttää aikaa. 

 

Voit käyttää ottamasi ajan myös konkreettiseen markkinoinnin luomiseen: ota valmiiksi kuvia tuotteistasi, kokeile uusia kynsimalleja tai järjestä näyteikkunasi uudestaan. Aikatauluta itsellesi siis ainakin tunti kuukaudesta sille, että mietit markkinointiasi, ideoit tai valmistaudut tulevaan.

 

Kerro alla, miten kiire ja ajanpuute vaikuttaa markkinointiisi. Mistä vinkistä on sinulle eniten hyötyä? 

 

 

Please reload

VIIMEISIMMÄT:

Please reload