• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku

Sivuni käyttää evästeitä. Käyttämällä sivujani hyväksyt evästeet. Lue lisää tietojesi keräämisestä täältä

Ole yksisarvinen, älä lammas

Puhun jonkin verran erottautumisesta. Tai oikeastaan aika paljon. Mutta se on aihe, josta voisin kirjoittaa vaikka kirjan! Syy, miksi kirjoitan tästä taas johtuu siitä, että työtä tuntuu vielä olevan. En tiedä onko kyse siitä, ettei uskalleta erottautua vai ettei ymmärretä.

 

Kauneusalalla on järjetön määrä ihmisiä töissä ja yrittäjinä. Kampaamoita, kauneushoitoloita ja kynsi-/ripsipaikkoja on lähestulkoon vieri vieressä. Ala on siis todella kilpailtu. Miten siellä voi sitten selviytyä? Erottautumalla. Tekemällä omasta yrityksestään niin omanlaisensa, että toisenlaista ei löydy asiakkaan mielestä mistään muualta. 

 

Vaikka mikään yritys ei ole alunperinkään samanlainen kuin muut, eivät asiakkaat sitä ajattele niin. Asiakkaat haluavat hiustenleikkuun. "No valitsen tuosta lähimmän, sama lopputulos." (Ja mehän tiedämme, että asia ei ole niin, mutta näin se asiakkaan mielestä vain on). Jos asiakas tietäisikin, että juuri sinun kampaamossasi on tekijöitä, jotka ovat parhaimmillaan hiusten leikkaamisessa ja siinä toisessa, jonka asiakas valitsi, ollaankin parempia värjäyksissä.

 

Kyse on ennen kaikkea siitä, että annat niiden oman yrityksesi vahvuuksien ohjata kaikkea markkinointiasi. Siihen kun lisäät ripauksen kohderyhmän huomioon ottamista, niin paketti on jo hyvällä mallilla.

 

Mistä erottautuminen sitten syntyy? No, ainakin näistä asioista:

 

Visuaaliset elementit, kuten värit, kuvat, fontit ja logo. 

 

Kohderyhmä. Kenelle tarkalleen ottaen tarjoat palveluasi? (Ja ei, kaikille ihmisille ei ole oikea vastaus. Ping, toinen aihe, josta voisin puhua loputtomiin :D )

 

Ydinpalvelut. Mitkä palvelut ovat yrityksesi toiminnan keskipisteessä?

 

Yrityksesi persoona, kuten tyyli kommunikoida asiakkaan kanssa, sen

 

arvot ja tavoitteet. 

Please reload

VIIMEISIMMÄT:

Please reload