• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku

Sivuni käyttää evästeitä. Käyttämällä sivujani hyväksyt evästeet. Lue lisää tietojesi keräämisestä täältä

Mitä voit oppia vuodesta 2016?

 

Uuden vuoden alussa on hyvä miettiä, miten edellinen vuosi meni ja ottaa opiksi. Tässä muutamia vinkkejä siitä, mitä voit ottaa huomioon.

 

Palvelut

Käy läpi palvelusi ja listaa ne järjestykseen suosituimmasta vähiten suosituimpaan. Mieti onko tarvetta joidenkin palveluiden muuttamiseen tai poistamiseen. Usein hinnastosta löytyy useampi rivi palveluita, vaikka jokaiselta löytyy oma osaamisalueensa, johon voisi keskittyä tarkemmin. Panosta niihin palveluihin, jotka innostavat sinua itseäsi. Innokkuutesi näkyy työssäsi ja markkinoinnissasi. 

 

Asiakkaat

Käy läpi myös asiakkaasi. Onko asiakkaat uusia asiakkaita vai kanta-asiakkaitasi? Jos asiakkaat koostuvat pelkästään kanta-asiakkaistasi, sinulla on joko kalenteri täynnä tai voisit panostaa hieman uusien asiakkaiden hankintaan. Toivotaan ensimmäistä. Mutta, jos kalenteriin vielä mahtuu, mieti markkinointia uusien asiakkaiden hankkimiseksi.

 

Sosiaalinen media

Tarkastele, miltä vuotesi on näyttänyt sosiaalisessa mediassa. Yrityssivuilta saa melko hyvää informaatiota ilman suurempia teknisiä kykyjä. Esimerkiksi facebookista löydät julkaisukohtaisia tietoja klikkaamalla yläpalkista kohtaa "Kävijätiedot" ja sieltä sivupalkista "Julkaisut". Näet koska sivusi tykkääjät ovat facebookissa ja myös, miten yksittäiset julkaisusi ovat pärjänneet. Katso erityisesti sitä, mitkä julkaisusi on saanut paljon huomiota ja mitkä eivät. Panosta sen kaltaisiin julkaisuihin, jotka toimii ja muokkaa toimimattomia. 

 

Kustannukset

Mieti, onko tarvetta hintojen nostamiselle? Kattavatko myyntisi kustannuksesi ja jääkö myös itselle jotain käteen? Ota huomioon vain kiinteät ja pakolliset kustannuksesi, kuten vuokra, sähkö, vesi jne. Ilmoita asiakkaillesi noin kuukautta ennen hintojen muutosta ja huolehdi, että varsinkin kanta-asiakkaasi tietävät hintojen noususta. Yleensä hintojen nostaminen kannattaa ainakin inflaation eli kuluttajahintojen vuosimuutoksen verran, joka vuoden vaihteessa oli noin 1%. 

 

Palautteet

Oletko saanut viime vuoden aikana palautetta jostakin palvelustasi tai toiminnastasi ylipäätään? Palaute kannattaa ottaa aina vakavasti, vaikka itse tietäisitkin , että asiakas on väärässä tai kyse on väärinkäsityksestä. Palautteet tulisi käydä aina läpi koko henkilökunnan kanssa mahdollisimman nopeasti ja miettiä, miten palaute olisi hyödyksi. Muistakaa käydä läpi myös positiivinen palaute!

 

Markkinointi yleisellä tasolla

Onko markkinointisi ollut yhdenmukaista viime vuoden aikana? Voit miettiä esimerkiksi sosiaalisen median julkaisujen tasaisuutta, värien käyttöä ja tarjouksia. Yhdenmukainen markkinointi parantaa sen tehokkuutta ja toimivuutta. Jos et ole vielä ihan löytänyt omaa tyyliäsi, ota hieman aikaa ja mieti se läpi. Oma tyylisi erottaa sinut muista saman alan tekijöistä. 

 

Pääasia tarkastelussa on se, että mietit, mikä on ollut hyvää viime vuodessa ja mikä ei niin hyvää. Tee muutoksia sen mukaan. Panosta hyvin menneisiin asioihin ja mieti huonosti menneet uudestaan tai päästä niistä kokonaan irti. 

 

Hyvää alkavaa vuotta 2017!

 

Käy liittymässä sähköpostilistallemme etusivullamme

www.kauneusalanmarkkinointi.fi 

Sähköpostilistalaiset saavat blogin lisäksi etuja, joita muut eivät. Saat muun muassa vinkkejä ja ladattavaa markkinointimateriaalia. 

 

Please reload

VIIMEISIMMÄT:

Please reload