• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku

Sivuni käyttää evästeitä. Käyttämällä sivujani hyväksyt evästeet. Lue lisää tietojesi keräämisestä täältä

Kesä ja kauneuskärpäset

Kesä saa ihmiset liikkeelle ja tuo kauneusalan liikkeisiin asiakkaita, jotka etsivät kesäksi piristystä omaan ulkonäköönsä lomaa tai juhlia varten. Miten saisit nämä asiakkaat houkuteltua omaan liikkeeseesi ja vielä varmistettua, että käynti ei jäisi vain yhteen kertaan? 

 

Valitse oikeat palvelut ja paketoi

Valitse palveluistasi markkinoitavaksi ne, jotka sopivat kesään eli esimerkiksi vahaukset, jalkahoidot/pedikyyrit, varpaankynsien geelaukset ja tehohoidot auringon kuivattamille hiuksille. Yhdistä niitä sitten paketeiksi muiden, yleisimpien palveluidesi kanssa. Esimerkiksi tehonaamio hiustenleikkuun yhteydessä, jalkahoito säärten vahauksen kanssa tai sormen- ja varpaankynsien geelaus yhdellä kertaa. Karvanpoistoissa ja rusketuksissa voit tarjota myös sarjahoitoja, jotka kattavat koko kesän tarpeet yhdellä maksulla. Paketeilla saat uusia asiakkaita, mutta myös kasvatettua nykyisten asiakkaidesi kertaostosta kesän aikana.

 

Paketteja voit tarjota pienellä alennuksella normaalihinnasta, mutta sinun ei tarvitse tarjota niitä pilkkahintaan. Muista, että houkuttelemme niitä asiakkaita liikkeeseen, joilla on jo halu kuluttaa kauneusalan palveluita. Alennuksen ei siis tarvitse olla merkittävä. 

 

Markkinointimateriaalit

Kun teet materiaaleja markkinointia varten, muista korostaa asiakkaalle enemmän hyötyä kuin hintaa. Korosta mieluummin siis sitä, että asiakas saa ruskettuneen ihon koko kesäksi nopeasti ja turvallisesti. Tai sitä, että varpaat ja jalat ovat koko kesän sandaalikunnossa. Ihmiset ostavat aina palvelun tai tuotteen sijaan hyötyä, kuten sileää ihoa, kiiltäviä hiuksia ja upeita kynsiä. Käytä materiaaleissa houkuttelevia ja laadukkaita kuvia, jotka sopivat kesään tai kesän juhliin. 

 

Palvelun aikana

Miten asiakkaat saadaan sitten tulemaan vielä uudestaan? Sanomattakin selvää on, että itse palvelutapahtuman täytyy olla asiakkaan mieleen. Varmista, että se hyöty mitä asiakkaallesi lupaat markkinoinnissa, toteutuu. Tee mieluiten jopa hieman enemmän kun olet luvannut, niin asiakkaalle jää mahdollisimman positiivinen kuva palvelustasi.

 

Hoidon aikana kannattaa kuulostella asiakkaan mahdollisia kauneuteen liittyviä ongelmia ja mainita hänelle sopivista palveluista. Näin teet myyntityötä jatkoa varten ja tarjoat asiakkaalle ratkaisuja hänen ongelmiinsa. Muista kertoa myös asiakkaalle sopivista tuotteista. 

 

Palvelun jälkeen

Pyri aina palvelun jälkeen varaamaan asiakkaalle uusi aika. Aina se ei ole mahdollista, mutta muista ainakin antaa asiakkaalle käyntikorttisi, jotta hänelle jää jokin "muisto" sinusta. Kun asiakas seuraavan kerran miettii kauneuspalvelun varaamista, käyntikortti muistuttaa häntä palvelustasi, myös kesän jälkeen. Voit myös tehdä kesän uusille asiakkaille jonkin tarjouksen, jonka annat heille mukaan heidän lähtiessään. Esimerkiksi rakennekynsien 1. huolto hintaan xx€ tai seuraavasta palvelusta -10%. 


Asiakkaaseen kannattaa olla yhteydessä myös palvelun jälkeen. Jos asiakas on käynyt esimerkiksi ripsien ja kulmien värjäyksessä, hän luultavasti tarvitsee uuden värjäyksen 4-6 viikon päästä. Muistuta asiakasta varaamaan aika, jos hän ei ole sitä vielä varannut. Seuraa siis uusien asiakkaiden aikoja ja muistuta heitä uudesta ajasta.  

 

 

Please reload

VIIMEISIMMÄT:

Please reload