Etsi
  • Emma Laaksonen

Vähemmän asiakkaita, enemmän tuloja


Todennäköistä on, että joudut muokkaamaan työskentelytapojasi useaksi tulevaksi kuukaudeksi, jos ei pidemmäksikin aikaa. Tämä tarkoittaa pidempiä aikoja asiakkaiden välillä hygienian varmistamiseksi ja sitä kautta vähemmän asiakkaita päivässä. Lisäksi asiakkaat voivat vielä jonkin aikaa varailla vähemmän aikoja, varsinkin, jos kuuluvat itse riskiryhmään. Vähemmän asiakkaita tarkoittaa myös siten vähemmän tuloja, mikä ei kuulosta hyvältä tilanteelta. Mietitäänpä hieman, mitä tälle tilanteelle voisi tehdä!


Ennen itse tulojen lisäämiskeinoja, sinun täytyy suunnitella ja laskeskella, kuinka montaa asiakasta pystyt realistisesti palvelemaan esim. päivän tai viikon aikana uusien käytäntöjen kanssa. Kuinka paljon tuloa se tarkoittaisi kuukauden aikana? Riittääkö se sinulle? Vai tarvitsetko lisää tuloja? Kun hahmotat selkeämmin tilanteet, voit hyödyntää alla olevia vaihtoehtoja. Muista, että sinun ei tarvitse valita vain yhtä, voit yhdistellä vaikka kaikkia näitä. Itseasiassa jopa suosittelen sitä, että hyödynnät useampaa näistä. 


Hintojen nosto

Jos haluat pitää yllä samaa tulotasoa kuin aiemmin, hintojen nosto on yksi vaihtoehto puuttuvien tulojen paikkaamiseksi. Asiakkaat ymmärtävät kyllä pienet hintojen nostot tässä tilanteessa. Voit kertoa, mitä hintojen nostolla “saa”: puhtaita pintoja ja matalampaa riskiä sairastua, kenties kasvosuojuksen sinulle ja asiakkaallesi tai yksityisen hoitoajan ilman muita asiakkaita. Varsinkin, jos tarjoat asiakkaillesi yksityistä hoitoaikaa, ilman muita tekijöitä ja asiakkaita, voit hyvin ottaa siitä lisähintaa. Myös kasvosuojukset voit hinnoitella erikseen.


Jos et halua laskea tulojasi, voit laskea uuden hinnan myös toisella tavalla. Laske kuinka kauan sinulla menee hoitolasi tai hoitohuoneesi siivoamiseen ja lisää se hintaan. Muista ottaa huomioon myös mahdolliset tarjoamasi kasvosuojukset ja osa siivousvälineistä ja -tuotteista.


Pidä tuottavuus mielessäsi

Koska jokaisen asiakkaan jälkeen tällä hetkellä on hyvä pitää siivoamistauko, sinun pitää ottaa se huomioon tarjoamissasi palveluissa. Mieti, kuinka lyhyitä ja edullisia palveluita kannattaa tällä hetkellä pitää tarjolla. Kannattaako sinun tarjota asiakkaallesi 20 minuutin pituista palvelua, jos se tarkoittaa saman verran siivoamista hänen jälkeensä? Toki olet perustanut yrityksesi asiakasta palvellaksesi, mutta ilmaiseksi sitä työtä ei kannata tehdä. 


Kannattavuuden näkökulmasta, nyt kannattaa karsia tarjolla olevia palveluita TAI niputtaa niitä yhteen. Mieti, miten voisit niputtaa näitä nopeita palveluita muiden niihin sopivien palveluiden kanssa, jotta niiden kesto ja tietysti myös hinta on korkeampi. Voit miettiä myös sopivia tuotteita. Tai, jos tarjoat nopeita palveluita, nosta niiden hintoja sen verran, että saat siivousaikasi katettua. 


Lisää tuotteiden myyntiä

Tuotteiden myyminen on hyvä keino saada lisää tuloja pienessä ajassa. Jos saat asiakkaasi ostamaan tuotteen palvelun lisäksi, tulosi kasvavat paitsi sillä kerralla, myös mahdollisesti tulevilla kerroillakin. Jos asiakas siis on tyytyväinen tuotteeseen. 


Varmista, että tuotteissasi on sopivat hinnat. Tarkoittaen, että asiakkaasi on valmis maksamaan sen, mutta myös sitä, että itse saat siitä tarpeeksi katetta. Jälleen kerran, ei ole järkeä käyttää aikaa myymiseen, jos siitä ei saa tarpeeksi lisätuloja. 


Ota tavaksesi myydä tuotteita mahdollisimman monelle asiakkaallesi. Voit miettiä jo palvelun aikana juuri asiakkaallesi sopivia tuotteita, asettaa jo valmiiksi jotain edullisia ja helposti ostettavia tuotteita asiakkaan nähtäville tai miettiä etukäteen palveluiden kanssa sopivia myytäviä tuotteita. 


Myy vain tuotteita, joihin itse uskot ja joita itsekin käyttäisit tietyn ongelman ratkaisuun tai hoitamiseen. Näin pystyt paremmin myymään tuotettasi, kun sinulla on siihen itsellä joki kytkös. 


Muista, että voit myös perustaa itsellesi simppelin nettikaupan, jossa voit myydä tuotteitasi ja halutessasi lahjakortteja.


0 katselukertaa
Image by Brooke Lark
Kauneusalan markkinointi
  • Facebook
  • Instagram
TILAA KUUKAUDEN VINKIT SUORAAN SÄHKÖPOSTIISI
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Tervetuloa

Kauneusalan markkinointi

-sivulle!

Sivuni käsittelee nimensä mukaisesti kauneusalan yrityksen markkinointia.

 

Haluan antaa sinulle keinot erottautua kilpaillulla alalla, menestyä ja luoda oman yrityksesi näköistä markkinointia.

Hienoa, että olet mukana!

 

Emma

Markkinointivalmentaja 

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku