Etsi
  • Emma Laaksonen

Täytä kalenterisi


Nyt, kun elämistä on jälleen hieman avattu, voit ryhtyä täyttämään kalenteriasi.

Olet ehkä rajoittanut tekemisiäsi tai kalenteri on asiakkaan puolelta tyhjentynyt. Lähde täyttämään kalenteriasi muutaman viikon päähän, jotta pääset avatessasi täysillä vauhtiin. Muista, että voit harventaa aikojasi, jotta voit puhdistaa vastaanotto- ja hoitotilasi rauhassa asiakkaiden välissä.


Ota yhteyttä peruutettuihin tai aikansa peruuttaneisiin asiakkaisiin

Jos olet pitänyt kirjaa asiakkaista, jotka jouduit perumaan tai, jotka peruivat aikansa itse kriisin alkaessa, ota heihin nyt yhteyttä varataksesi ajan.


Aloita kysymällä, mitä heille kuuluu ja kerro kuulumisiasi, mukaan lukien oviesi avaamisesta. Kerro samalla, millä tavoilla teet työtäsi avaamisen jälkeen ja millä ehdoilla asiakas voi tulla luoksesi.

Voit hyvin aloittaa kalenterisi täyttämisen vakioasiakkailla ja vasta sen jälkeen miettiä muita tässä jutussa esitettyjä vaihtoehtoja.

Tee ennakkopaketteja ja -tarjouksia

Jos haluat kannustaa asiakkaitasi varaamaan ajan voit tehdä heille paketteja tai tarjouksia, jotka ovat voimassa vaan kun he varaavat aikansa tarpeeksi ajoissa. Jos haluat esimerkiksi varauksia kesäkuulle, voisit antaa ennen toukokuun puolta väliä kesäkuulle varattuihin aikoihin tarjouksen tai paketin tiettyyn hintaan.


Aloita markkinoiminen

Mieti, mihin palveluihin haluat asiakkaita kerätä. Mitä palveluita haluaisit tehdä kun palaat töihin? Mitkä palveluista olisivat mahdollisimman vähäriskisiä? Mitkä palvelut sopisivat tähän ajanjaksoon?


Luo sisältöä niihin palveluihin liittyen, joihin haluat asiakkaita: vinkkejä, pidempiä tekstejä ja videoita. Luo valmiiksi itsellesi myös mainos palvelusta. Jaa sisältöä aloittaen hyödyllisestä eli myynnittömästä sisällöstä. Näin innostat ja saat asiakkaitasi taas kiinnostumaan palveluistasi.

Jos haluat, voit panostaa jokaisen julkaisun mainostamiseen muutaman euron somessa. Facebookissa kannattaa kohdentaa mainosta omille tykkääjille.


Instagramissa kannattaa ensin kokeilla useampaa hyödyllistä julkaisua esim. vinkkejä yksittäisinä postauksina ja katsoa, miten ne menestyvät. Lisää myynnillinen postaus vasta, kun olet saanut hieman näkyvyyttä lisää.


Muista hyödyntää myös sähköpostilistasi jakamalla listalaisille sisältösi yhdessä tai useammassa sähköpostissa. Jos käytät jotain sähköpostiohjelmaa, kuten MailChimpiä tai ActiveCampaignia*, voit seurata, miten sähköpostit kiinnostavat listalaisia ja miten he klikkailevat eri linkkejä niissä.

* Linkki on kumppanuuslinkki. Klikkaaminen ei aiheuta sinulle kustannuksia. Jos päätät ottaa ActiveCampaignin käyttöösi, saan yritykselleni etua tai ilmaisia käyttökuukausia.


0 katselukertaa
Image by Brooke Lark
Kauneusalan markkinointi
  • Facebook
  • Instagram
TILAA KUUKAUDEN VINKIT SUORAAN SÄHKÖPOSTIISI
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Tervetuloa

Kauneusalan markkinointi

-sivulle!

Sivuni käsittelee nimensä mukaisesti kauneusalan yrityksen markkinointia.

 

Haluan antaa sinulle keinot erottautua kilpaillulla alalla, menestyä ja luoda oman yrityksesi näköistä markkinointia.

Hienoa, että olet mukana!

 

Emma

Markkinointivalmentaja 

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku