• Markkinointivalmentaja Emma Laaksonen

Kysymyksiä& Vastauksia: Miten sydämet ja tykkäykset hyödyttävät minua ig/fb -markkinoinnissa?

Yleisemmin sanottuna sydämet ja tykkäykset auttavat sinua sivusi näkyvyyden nostamisessa. Mutta Ig:ssä ja Facebookissa ne toimivat hieman eri tavalla.


Instagramissa sydämen klikkaaminen postauksessa on ainut vaihtoehto ja vastaa siten Facebookin tykkäysnappia. Instagramissa sen klikkaaminen saa näkyvyytesi parantumaan erityisesti kyseisen klikkaajan kohdalla, sillä hän on osoittanut olevansa kiinnostunut sisällöstäsi ja siten algoritmi nostaa postauksiasi enemmän hänen näkyvilleen myös jatkossa.


Facebookissa sydän on yksi reaktioista peukun ja muiden reaktioiden ohella. Facebookissa peukun ja muiden reaktioiden välillä on hieman eroa. Muut reaktiot, eli esimerkiksi sydän, itkunaama ja uusi läheisyys -reaktio ovat itseasiassa “arvokkaampia” kuin pelkän peukun tai tykkäyksen klikkaaminen.


Reaktiot siis nostavat näkyvyyttäsi paremmin kuin pelkkä tykkäys. Facebookissa onkin hyvä pyrkiä herättämään tunteita oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia. Näkyvyyden kannalta se saa aikaan saman kuin Instagramissakin, eli näkyvyyden nousemisen kyseisen tykkääjän/reagoijan kohdalla. Mutta, mitä enemmän reaktioita ja tykkäyksiä saat, sitä paremmin se näkyy myös muille. Jos jokin postauksesi saa paljon reaktioita, se nousee paremmin näkyville myös niiden seuraajien/tykkääjien keskuudessa, jotka eivät ole vielä reagoineet postaukseesi.


Jos haluat lisätä tykkäyksiesi ja sydämiesi määrää, seuraile postauksia ja sitä, mikä saa seuraajasi ja tykkääjäsi klikkaamaan tykkäys- tai reaktionappia. Minkä tyyppiset postaukset ovat toimineet parhaiten? Luo uutta samankaltaista sisältöä ja katso jälleen, miten ne toimivat.


15 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki
OTA AVUKSESI NÄMÄ
karsten-winegeart-60GsdOMRFGc-unsplash.jpg

Näin käytät Instagramia tehokkaasti 15 minuuttia päivässä