Etsi
  • Markkinointivalmentaja Emma Laaksonen

Miten valitset profiili- ja kansikuvan facebookiin?


Profiili- ja kansikuvien valinta voi olla vaikeaa. Minkälaiset kuvat someen kannattaa valita?

Mietitäänpä ensin hieman profiili- ja kansikuvan eroa. Profiilikuva näkyy jokaisessa postauksessasi osana sitä, tosin melko pienenä. Kansikuva näkyy, kun asiakas tulee sivuillesi tai kun päivität kansikuvaasi. Se on melko iso osa ensivaikutelmaa Facebook-sivuillasi, sillä se näkyy ensimmäisenä sivuille tultaessa ja kattaa noin puolet ensinäkymästä. Kummallakin on siis omat ominaisuutensa, joten niitä kannattaa myös hyödyntää eri tavoilla.

Profiilikuva on pysyvämpi. Sitä ei kannata vaihtaa jatkuvasti, sillä se on se kuva, joka päivityksissäsi näkyy. Kun asiakas on tottunut johonkin profiilikuvaan, hän tunnistaa sen nopeasti myös pienessä koossa. Kaikkein selkein ja ehkä paras valinta profiilikuvaksi on logosi, sillä sen piirteet yleensä tunnistaa pienessäkin koossa. Näin autat asiakasta tunnistamaan päivityksesi. Jos käytät yrityksesi nimessä omaa nimeäsi, voit laittaa profiilikuvaksi myös oman kuvasi esimerkiksi työasussasi. Muista kuitenkin, että kuva on osa ensivaikutelmaa ja, että valitset huolella. Selfie ei välttämättä välitä sitä mielikuvaa yrityksestäsi jota haluat.

Kansikuva taas on muuttuvampi kuin profiilikuva. Kansikuva näkyy silloin kun asiakas tulee sivuillesi, mutta kansikuvan muutosta lukuunottamatta, se ei näy päivityksissäsi tai asiakkaan uutisvirrassa. Sitä on kuitenkin mahdollista hyödyntää useammalla tavalla kuin profiilikuvaa, sillä siinä on tilaa muullekin kuin yhdelle kuvalle. Kansikuvaksi sopii kuvat hoitolasi tekijöistä, kuvia tuotteistasi tai kuukausittaiset tarjoukset. Kansikuvaksi saa myös videon tai slide shown, joita kannattaa ehdottomasti hyödyntää markkinoinnissa.

Valitse profiili- ja kansikuvasi siis tällä periaatteella: Profiilikuva pidemmäksi aikaa, kansikuva lyhyemmäksi. Toki tekemistäsi helpottaa, jos myös kansikuvasi kestää aikaa, jotta sinun ei tarvitse olla koko ajan sitä muuttamassa.

#Facebook #kansikuva #profiilikuva

83 katselukertaa
  • Facebook
  • Instagram

Toukokuu / 2020

Lähetän lehden linkin sinulle sähköpostiisi. Tilatessa lehden, liityt sähköpostilistalleni. Saat kuukausittain suoraan sähköpostiisi uuden lehden sekä vinkkejä, ideoita ja materiaaleja. 

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Tervetuloa

Kauneusalan markkinointi

-sivulle!

Sivuni käsittelee nimensä mukaisesti kauneusalan yrityksen markkinointia.

 

Haluan antaa sinulle keinot erottautua kilpaillulla alalla, menestyä ja luoda oman yrityksesi näköistä markkinointia.

Hienoa, että olet mukana!

 

Emma

Markkinointivalmentaja 

EmmaV Oy 2483453-6 20100 Turku